Saturday, January 25, 2014

Hina PM: Guan Eng Kena Bertanggungjawab


Ketua Menteri, Lim Guan Eng yang sepatutnya menyelesaikan isu Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machang Bubuk, Lee Khai Loon, menghina Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu demonstrasi baru-baru ini.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata, sebagai ketua menteri, Guan Eng sepatutnya tidak meminta orang lain menyelesaikan isu itu. 

"Sebagai ketua kerajaan negeri, sudah pasti semua Adun Pakatan Rakyat di Pulau Pinang adalah di bawah tanggungjawab Lim walaupun wakil rakyat Machang Bubuk itu dari Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Mereka sebuah pakatan, mengapa bila Adun dari PKR yang buat perkara itu, yang lain (DAP dan Pas) tidak boleh memberi teguran. Adakah ini sebuah pakatan?," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Sambutan Maulidur Rasul Peringkat Parlimen Kepala Batas di hari ini.

Reezal Merican yang juga Ahli Parlimen Kepala Batas diminta mengulas kenyataan Guan Eng yang dilaporkan sebagai berkata bahawa Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang harus tampil menyelesaikan isu Adun Machang Bubuk itu.

Guan Eng dilaporkan berkata, kerajaan DAP Pulau Pinang tiada kena mengena dengan perkara itu.

No comments: